Skip to content

דירות למכירה

October 30, 2012

דירות למכירה – באופן כללי

 

וודאי שמתם לב שיש לי איזה עניין עם דירות למכירה. לא משנה אם זה בתל אביב, בנתניה או בחדרה, דירות למכירה זהו נושא שמעניין אותי ובוער בי, וכך גם ברבים מחבריי, שכן זוהי נקודה כואבת בדור שלנו.

נדמה שפעם, מי שעבד קשה במשך שנים יכול היה לקנות דירה, בעוד כיום, גם אם נעבוד שנים רבות ונחסוך שקל אל שקל, לא בטוח שנוכל אי פעם להיות בעלי בית משלנו. האם זהו תהליך טבעי ונורמלי שקורה במדינות מתפתחות, שככל שעוברות השנים נעשה קשה יותר ויותר לממן דירות למכירה? ישראל היא מדינה קטנה והשטח בה מוגבל, לכן אך טבעי הוא שעם השנים תהיה מצוקת דיור ומחסור בשטחים, וזאת בייחוד כאשר יש ביקוש כל כך גדול לדירות למכירה באזור מסוים בארץ – המרכז, ובייחוד תל אביב.

או שאולי בעצם אין זה תהליך נורמלי כלל ועיקר, וניתן לשלוט בו ולנתב אותו אל עבר עתיד מבטיח יותר? ואולי משבר דירות למכירה נוגע בעיקר לאותם אנשים המתעקשים לגור במרכז, כאשר באזורים המרוחקים יותר המצב שונה?

קניית דירה היא חלומם של הרבה ישראלים ונמצאת במקום טוב למעלה ברשימת הדברים שצריך ומקובל לעשות, לצד חתונה, ילדים, לימודים ועבודה טובה, ואם העברת חיים שלמים ללא בית שהוא נכס שלך, כנראה שכשלת איפשהו בדרך. אולם יש לזכור שישנן ארצות בהן זוהי אינה הנורמה. קניית דירה איננה תמיד הפתרון הטוב לכולם, ויש אנשים רבים המעדיפים לשכור דירה כל חייהם והחברה לא רואה בכך דבר מוזר. אלה הם שיקולים של כדאיות, ומעניין לדעת אם מגמה זו תגיע גם לשוק דירות למכירה בישראל.

 

דירות למכירה שאינן בתל אביב

ושוב, יש לזכור שמחוץ לתל אביב המצב מעט שונה, אפילו לא ממש רחוק – למשל בנתניה או ראשון לציון. ככל שמתרחקים מהמרכז מחירי דירות למכירה הופכים שפויים יותר ומאפשרים לחיות בנוחות ורמת חיים גבוהה יותר. כאן אנו נוגעים בבעיה נוספת וכואבת הקיימת בישראל והיא חוסר הרצון של אנשים לגור באזורים מרוחקים מהמרכז, שכן לא נוצר ממש מרכז כובד כלכלי ותרבותי מעבר למרכז. כך, אין יותר מדי הקצאת משאבים ואלטרנטיבות ולכן דירות למכירה במרכז הן מבוקשות כל כך. אך יש לחשוב ברצינות על העדפותיכם ותכניותיכם לעתיד, שכן דירות למכירה הן בחזקת החלטה חשובה ומשנת חיים.

 

Leave a Comment

Leave a comment